reklama

Ako sme vytáčali Fiatky

Hovoril niekto, že Fiaty sú malé, slabé autá? Ja by som to rozhodne netvrdil. Predbehli sme totiž na ulici každého a ešte sa za nami otáčali, ako keby sme mali Ferrari s nastoknutou koncovkou na výfuku. Ale varujem, neskúšať to moc často a už vôbec nie na vlastnom... „Tentokrát“ som ale ja nešoféroval. Už aby som čím skôr vyrástol, aby som si to mohol vyskúšať aj ja...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 

Ako prvé auto sme skúšali Fiat Grande Punto 1,2 16V  

Takže štartujeme.

Hm, škoda, jednotku som nestihol zachytiť. Tak dáme dvojku. Zrýchľujeme, zrýchľujeme, už máme 80km/h......už 82km/h........85km/h........otáčky na 6600... vrčí, vrčí... vyšie to už asi nepotiahne, zacína vydávať totiž nejaké pazvuky...

Obrázok blogu

Tak šup, trojka. Zase to graduje, až na 5800 RPM. Ďalej už radšej nie, veď po meste sa chodí 60km/h, nie 125km/h :D

Obrázok blogu

No dobre, Punto to zvládlo. Celkom milo ma prekvapilo ako ťahá. Naozaj odporúčam...    

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalej sme skúsili Fiat Stilo Multivagon 1,4 16V.

Povedal by som, že dosť slabý motor na také veľké auto. Pre prirovnanie, Octavia s 1,4 16V combi tiež nieje bohviečo. Strašne lenivé to bolo zo začiatku. Ale keď sa to zahrialo! No to už bola teda formula.  

Na trojke nám dal 130km/h, stihol som ale zachytiť iba 120km/h pri 6000 otáčkach. Ale aj tak, na takú veľkú krabicu to je dosť.

Obrázok blogu

A teraz trochu zmena. Trochu veľká zmena. Z úťitkového auta na závodné. Alfa Romeo BRERA! Neviem, čo sa stalo, že nás zobrali aj s týmto autom na jazdu, či sme tak dobre zapôsobili, neviem, ale bol to teda poriadny zážitok. Je to síce alfa, ale vyrába to predsa FIAT, nie? Alebo naopak? No niviem, to je jedno, ale pochádza to všetko od tej istej matky aj tak...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak máte ale rodinu, toto auto si nekupujte. My sme v tom išli traja a zrovna ja, ten čo meriam 190cm, som musel sedieť vzadu na tých šerblíkoch. Strašné, priestor akurát tak na dve nákupne tašky. No jednoducho auto iba pre max. dve osoby...  

No ale poďme už jazdiť...

Dalo mi to dobre zabrať natlačiť sa na tie zadné sedadlá, vodič aj spolujazdec museli sedieť nalepení na palubnej doske a so mna bola úplna tlačenka...

Brera mala strašne krátku jednotku, vydržala na nej možno jednu sekundu a už protestovala, že chce dvojku. Ale jedno pozitívum to sprevodovanie predsalen má. Bola tam totiž použitá podobná technológia ako pri Bugatti Veyron, kde auto zaberá už pri nízkych otáčkach. Preto ani túto Breru netreba moc vytáčať aby ste z toho dosiahli super výkom.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý prevod dom stihol zachytiť, na tachometer síce zo mojej pozície nebolo moc dobre vidno, ale predpokladám, ze sme išli DOSŤ rýchlo.

Dalo nám to 4800 RPM.

Obrázok blogu

Dáme trojku. Celou silou som ti tresol hlavu do sedadla pred sebou, ale vôbec som to ani nezaregistroval, ten zázitok to úplne premohol.

Tento raz 6200 otáčok, viacej už nechcela dať...

Obrázok blogu

Prejdeme zákrutu, podradíme a čo to? Tento raz som ma to pritlačilo druhým smerom, do sedadla. Odpich ako žihadlo. A dalo to dokonca 6500 RPM. Myslím si, že slušné.

Obrázok blogu

Keď som vystúpil, tak som myslel, že im tú naleštenú Breru nejako pošpiním, ale našťastie som to vydržal a prešlo to.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mal som teda poriadny zážitok. A už mi nikto nemôže hovoriť, že Fiaty su slabé! Sú to totiž úplné žihadlá!!!

Autá na testovanie zapožičala spoločnosť

Auto Impex  

Adam Priščák

Adam Priščák

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som podnikavý študent a medzi moje záujmi patria informačné technológie a fotenie. Pôsobím pod prezývkou Adamos. Zoznam autorových rubrík:  FotografiePočítačeAnglickoSkolstvoFinancieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu